Menu

Hvis Roger var en blyant…

april 8, 2013 - vejledning
Hvis Roger var en blyant…
The led
The sharp ones
The wood (would)
The dead wood
The eraser

Fra det humoristiske hjørne dukker denne alternative innovationsmodel op – med kraftig inspiration fra Rogers Adoption Curve – men med klar reference til skoleverdenen. Hentet fra Lindy McKeown.

Forrest har vi “the led” – blyantsspidsen – eller innovationslederne. Dem, der hurtigst kaster sig over de nye teknologier og inkorporerer dem i undervisning.
Herefter følger “the sharp ones” – de skarpe, som følger lige efter innovationslederne.
Den store majoritet her er “the wood“. De ville (would) hvis bare… teknikken virkede, de havde fået et kursus, de havde en computer, sommeren var længere og så videre.
I halen på the wood følger “the dead wood“. Den sidste del af blyanten, som ikke kan spidses og derfor ikke rigtig kan bruges til noget.
Til allersidst finder vi “the eraser” – viskelæderet. Man kunne kalde det bagstræberisk: det er den del, der allerhelst vil slette alle de nye forslag og ideer, som især de første to grupper ryster af sig.