Menu

Seneste artikler

Det interessante, sære og nuttede
Det interessante, sære og nuttede
Uddannelsesvidenskaben “does not supply us with rules for action but only with hypotheses for intelligent problem solving, and for making inquiries about our ends in education – Hattie, 2009
pizzagate2
Pizzagate
 
Progressionsmodel
Progressionsmodel
Virtual Reality apps
Virtual Reality apps
karl-tomms-spsm2
Karl Tomms
Lineære Cirkulære Strategiske Refleksive
Education is… “a process of living and not a preparation for future living” – Dewey
oecd-skills3
OECDs skills
Kritisk tænkning Kreativitet Kommunikation Kolaboration
Forskellige indlæg på bloggen vil i denne periode være på engelsk og er kommentarer til modulet What future for education på Coursera, udbudt af University of London og UCL Institute of Education.
Teknologi og uddannelse
Teknologi og uddannelse
Among the three people walking ahead of me, there must be one who could be a teacher of mine – shared by a peer from China at wfe16, Coursera
Designbased research that advances theory but does not demonstrate the value of the design in creating an impact on learning in the local context of study has not adequately justified the value of the theory” (p. 6). – Barab og Squire, 2004
At interviewe er et håndværk, der ligger nærmere kunsten end samfundsvidenskabens standardiserede metoder. – Kvale (1997:92)
dannebroge_eksplosion
Køge Museum
Last week I visited Køge museum. The museum has an exhibition about a naval battle in 1710. The exhibition consists of relatively few objects, supplemented [...]

Læringsrollespil i Skolen from reCreate on Vimeo.

Fælles sprog, faglighed og sociale kompetencer i spil, narrativ ramme, simulation af begivenheder og aktiviteter, faglighed centralt og bærende elementer, fra mål til middel, alle har en funktion gennem roller, sammenhæng mellem faglig og social dimension, immersion, rollen fejler, alle har indflydelse på udfaldet af historien, udfordringer løses, målet er ikke kun at gennemføre men at udvikle sig faglig, personligt og socialt

Rollespil i skolen
de-bono
de Bonos tænkehatte
Blå Gul Sort Hvid Grøn Rød
Læring foregår aldrig i et vacuum – den er altid situeret – Lave & Wenger, 1991
MALENE: Bloggen virker stadig, men den er under redesign. Det betyder, at jeg af og til fylder test-indlæg på, som ikke helt giver mening… jeg beklager 😉

Køge Kirke i 360 grader
RoundMe virtual tours