Menu

Seneste artikler

Læringsrollespil i Skolen from reCreate on Vimeo.

Fælles sprog, faglighed og sociale kompetencer i spil, narrativ ramme, simulation af begivenheder og aktiviteter, faglighed centralt og bærende elementer, fra mål til middel, alle har en funktion gennem roller, sammenhæng mellem faglig og social dimension, immersion, rollen fejler, alle har indflydelse på udfaldet af historien, udfordringer løses, målet er ikke kun at gennemføre men at udvikle sig faglig, personligt og socialt

Rollespil i skolen
de-bono
de Bonos tænkehatte
Blå Gul Sort Hvid Grøn Rød
Læring foregår aldrig i et vacuum – den er altid situeret – Lave & Wenger, 1991
MALENE: Bloggen virker stadig, men den er under redesign. Det betyder, at jeg af og til fylder test-indlæg på, som ikke helt giver mening… jeg beklager 😉

Køge Kirke i 360 grader
RoundMe virtual tours
Because it’s when we stumble or hesitate or lose our words that we reveal ourselves to each other – Sherry Turkle
Sanglærken  
Platon
Mennesket ifølge Platon opdelt i 3: hoved, bryst og underliv. Til disse tre dele knytter sig fornuften, viljen og lysten.  
Flow
Flow
gacha-foto2
Dine LO’er
Åbne webformater Åbne licenser Maskinlæsbar metadata Maskinlæsbart indhold Hyperdata Links
kompetent-digital-lærer
Kompetent digital lærer
Læreren som lærende Læreren som explorer Læreren som co-lærer/co-explorer Læreren som beslutningstager Læreren som leder
Læringsobjekter
personalise
personalise me
Kontrol med læreproces Løbende feedback Adaptivt Simulering, spil og modeller Kobling til autentiske miljøer Samarbejde online Peer-feedback Produktion og [...]
motivation
Motivation
Vidensmotivation Mestringmotivation Præstationsmotivation Relationsmotivation Involveringsmotivation
stilladsering
Stilladsering
Rekruttering Reducering af frihedsgrader Retningsfastholdelse Markering af kritiske træk Frustrationskontrol Demonstration
5-trins raket for e-læring
5-trins raket for e-læring
Gilly Salmon

Kommunikation i et netværkssamfund
Lav din egen infografik